Fårösunds Båtklubb har fom 2021, enligt årsmötesbeslut, gått över till att utnyttja Båtunionens administrativa system fullt ut. I det systemet hanteras medlemmar, båtplatser, sms och mejlutskick samt fakturering av avgifter.
För att få en enkel administration så är fakturorna försedda med OCR- nummer som skall användas som referens vid inbetalning. Betalning av fakturan sker på samma sätt som alla andra fakturor med OCR-nummer.

Du kommer att få ett mejl som ser ut som bilden nedan. Klicka på länken som pilen visar på så öppnas fakturan i Båtunionens rapport viewer.

Nedan visas fakturan öppnad i Bas Report viewer.

Scrollar du ner så ser du betalningsinformationen.

Du kan göra som du själv tycker är bäst. Skriva ut fakturan eller skriva av informationen om OCR nummer, Belopp och Bankgironummer.
Du kan också scanna direkt från skärmen. Antingen raden som börjar med OCR-nummer längst ner eller rutan med QR kod.
Oavsett hur du betalar så skall OCR-nummer anges.

Frågor kan ställas till Kassören!